Wednesday, May 6, 2009

[numb3rs] 1111

kadang-kadang bile aku balik rumah memalam, or aku tgk jam kat kete, or kat pc or kat mane2, aku selalu terperasan angka 11:11pm or meter kete aku tunjuk 1111, so memule aku ingat bende nie coincidence. tapi lepas aku belek2, kenyataannye amat mengejut kan

ape bende nie ? aku pun x paham, tapi lepas aku carik2 kat internet and bace2 certain artikel, aku terjumpe yg berbillion2 orang dalam dunia nie mengalami keadaan yg same.

adakah bende nie kebetulan or semacam sign or ape yg dibincangkan nie mejangkaui batas, yg pastinye spell 11:11 nie dah x berkesan kat aku dah, sebab aku rase lepas nie, aku akan alert kepada jam bile pukul 11, and kalau aku nampak lagi nombor nie, maybe aku sendiri yg tunggu bukan kebetulan lagi (anyway, kebetulan atau tidak, aku tgk jam pukul 3:21pm warghhh~ wargghh~)

so aku buat sikit research tentang nombor ini, dan ape yg aku dapat simpulkan adalah bende ini mungkin kebetulan atau ada sesuatu yg sedang ingin bercakap kepada kite ape akan berlaku pada 11/11 (maybe 2011)

beberape ayat dari al-quran mengenai 11:11 or 11

"Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani." - Al-Faatihah(1) : ayat 1

"Kecuali orang-orang yang sabar dan mengerjakan amal soleh maka mereka itu akan beroleh keampunan dan pahala yang besar. " Hud(11) : ayat 11

"Binasalah kedua-dua tangan Abu lahab, dan binasalah ia bersama!" - Al-Masad (111) : ayat 1

surah-surah yg mempunyai 11 ayat dan ayat terakhir surah2 tersebut (read: ayat 11):

Al-Jumu'ah - "Dan apabila mereka mengetahui kedatangan barang-barang dagangan (yang baharu tiba) atau (mendengar) sesuatu hiburan, mereka bersurai (lalu pergi) kepadanya dengan meninggalkan engkau berdiri (di atas mimbar - berkhutbah). Katakanlah (wahai Muhammad:" Pahala - balasan) yang ada di sisi Allah, lebih baik dari hiburan dan barang-barang dagangan itu; dan Allah sebaik-baik pemberi rezeki. " Al-Jumu'ah (62) : ayat 11

Al-Munaafiquun - "Dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang (atau sesuatu yang bernyawa) apabila sampai ajalnya; dan Allah Amat Mendalam PengetahuanNya mengenai segala yang kamu kerjakan. " Al-Munaafiquun(63) " : ayat 11

Adh-Dhuha - "Adapun nikmat Tuhanmu, maka hendaklah engkau sebut-sebutkan (dan zahirkan) sebagai bersyukur kepadaNya. " Adh-Dhuha (93) : ayat 11

Al-'Aadiyaat - "Sesungguhnya Tuhan mereka Maha Mengetahui dengan mendalam tentang (balasan yang diberikanNya kepada) mereka - pada hari itu. " Al-'Aadiyaat (100) : ayat 11

Al-Qaari'ah - "(Haawiyah itu ialah): api yang panas membakar. " Al-Qaari'ah (101) : ayat 11

source :
1. click here - terjemahan al-quran - malay
2. did u see 11:11 - guardian clock ??

Q: ape pendapat islam mengenai perkara ini ? ade sesape bole jawap ?




No comments: